年輕說唱藝人 Lil‘Peep 過世

我會知道這個歌

是因為兩個月前聽過

也知道是已經過世的年輕美國歌手

只是現在才把這首歌寫翻譯

讓大家了解這個男孩

我覺得他寫的這首歌 很真誠! 但也很惋惜 哀~

看著他的歌詞知道有時候會感到很痛但還是很美麗...😢

談到了沉重的生命議題...

為何不要好歌手多一點 政客少一點啊!

這世界就不會那麼荒謬了!

也會敢生小孩了嘛!  離題! 😕

 

流行的 emo rap 流派的代表人物之一,代表作品《White Wine》、《Benz Truck》、《Awful Things》、《The Way I See Things》等在各流媒體及社交平台上頗受好評。得知 Lil’Peep 過世的消息,包括 DJ Marshmello 、rapper Rich Chigga 等紛紛發推表示悼念。

 

 

 

 

 

 

 

 

 


2017 年,看似音樂事業正逐漸起飛的饒舌歌手Lil Peep,卻因為使用藥物過量而與世長辭,年僅21 歲。
曲風不侷限於嘻哈饒舌,更多了龐克、搖滾和情緒的風格,也能從刺青這件事就看得出來他是一個沒有框架的歌手!
Lil Peep回憶起高中時,大家都會學他的穿衣風格,不想和大家一樣的他只好不停的變換風格,在刺青上亦是如此,Lil Peep臉上刺青有龐克風、幫派風甚至有可愛的卡通圖案「幾乎沒有固定的風格,因為那就是我」。
刺青對Lil Peep來說是很重要的一部分,「如果哪天醒來,我發現身上沒有刺青,那我應該會哭一小時」曾經說過要刺青刺滿全身的他,雖然已經離開人世,但那些承載回憶和故事的刺青,將永遠陪伴他。

我不能沒有刺青!已故饒舌歌手Lil Peep的刺青故事

 

這首歌曲mv據說是他在配拜眼鏡時拍攝的!

很威吧! 如果大家有事情 務必與人商量 家人  朋友 網友 自殺 對我來說不負責任啊! 是對自己來說!💕

每個人都會有辛苦的地方 如何做 就靠你自己決定了!😉

嗡嗡翻譯@勿轉仔可案讚分享 👍
I know that it hurts sometimes, but it's beautiful
我知道有時也許會很痛 但也很美
Working every day, 每日都工作
now you're bleeding through your cuticles
現在你的表皮角質層也在流血
Passing through a portal as you're sittin' in your cubicle
通過家門你坐在你的隔間裡
Isn't life beautiful? I think that life is beautiful
生活不漂亮嗎? 我覺得生活很好
Tryna keep your cool at your grandfather's funeral
Tryna在你祖父的葬禮上保持冷靜
Finding out eventually the feeling wasn't mutual
最後才明白感情是不公平的
You were not invited 'cause you're nothing like the usual
你沒被邀請 是因為他們覺得你很怪
Isn't life beautiful? I think that life is beautiful
不覺得生活很美好嗎?我覺得生活很好
You wanna see your friends
你想找朋友敘舊
but you're stuck inside a hospital
但你又被困在醫院哪都不能去
Doctor walks in and he tells you that it's terminal
醫生走來說你已經沒救了
Tumor in your brain and they're sayin' it's inoperable
他們說腫瘤在我腦裡卻無法取出
Isn't life beautiful? I think that life is beautiful
不覺得生活很美好嗎?我覺得生活很好
They'll kill your little brother and they'll tell you he's a criminal
他們殺了妳的弟弟 再告訴你他是罪人
They'll fucking kill you too, so you better not get physical
他們最好她媽的把你也殺了 所以你別那樣做!
Welcome to America, the type of shit is typical
歡迎到自由的美國 這種事每天都會上演
Isn't life beautiful? I think that life is beautiful
生活不漂亮嗎? 我覺得生活很好
Wake up in the morning, now you're doing the impossible
早晨醒來..你做了一件不可能的事
Find out what's important
找到了重要的東西
now you're feeling philosophical
現在你覺得是哲學家
When I die, I'll pack my bags
當我要死時 我會揹著行囊
move somewhere more affordable
去到我負擔的起的地方
Isn't life horrible? I think that life is horrible
不覺得生活很殘酷嗎?我覺得生活很殘忍啊!
You think she's adorable
你覺得她很可愛
she thinks that you're intolerable
她卻認為你是無法容忍的存在
You think you can do it, but your chances are improbable
你覺得輕鬆能做的事,但成功卻是很少的
Once you feel unstoppable, you run into an obstacle
從你覺得做到了 阻礙又朝你走了過來
Isn't life comical? I think that life is comical
不覺得生活很滑稽嗎?我覺得生活很可笑
And if you ever need a friend then you got me
如果你需要朋友時 我在
And in the end, when I die, would you watch me?
那麼我死時 你會在我身邊嗎?
And if I try suicide, would you stop me?
如果我試圖自殺 你會阻止我嗎?
Would you help me get a grip or would you drop me?
你會幫我走過黑暗還是讓我一個人度過?
Run away, make friends with the moon
逃吧 和天上的月亮當朋友
Why you trippin'? You'll be with your friends soon
你在煩惱什麼 人中是孤獨的
There comes a time, everybody meets the same fate
會友那麼一天 最終是要經歷的
I think I'ma die alone inside my room
我想 我會孤單的死在房間裡
Isn't life beautiful? I think that life is beautiful
生活不漂亮嗎? 我覺得生活很好
Isn't life beautiful? I think that life is beautiful
生活不漂亮嗎? 我覺得生活很好
Isn't life beautiful? I think that life is beautiful
生活不漂亮嗎? 我覺得生活很好
Isn't life beautiful? I think that life is beautiful
生活不漂亮嗎? 我覺得生活很好

 

 

 

 

 

 

 

 Dear all ^^ :

 

喜歡嗡嗡此文章的話,請幫我按哦,

 

或者分享或者留言文章 !

 

您的動作會是我發文的原動力哦!感謝!

 

【未完待續】(2019-08/16) [心]

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    嗡嗡的異想世界 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()